Seçim kampanyaları nasıl yürütülecek? Sosyal medya etkisi…

ÇİĞDEM YILMAZ İstanbul – Seçime girecek partiler nasıl bir seçim kampanyası yürütecek? Mitinglerin etkisi kadar etkili olacak mı? Yoksa mitinglerin yerini gelişen teknoloji ile birlikte sosyal medya mı alacak? Geçmişten günümüze seçim kapmayanlarında neler değişti? Uzmanlar konuyu Milliyet’e değerlendirdi.

Mitinglerin hâlâ çok önemli olduğunu söyleyen siyasal iletişimci ve reklamcı Ateş İlyas Başsoy şu bilgileri verdi:

“Seçim kararını değiştirecek seçmen için hâlâ eski konvansiyonel seçim kampanyalarındaki unsurlar güçlerini koruyor. Mitinglerin ve televizyon reklamlarının etkisi hâlâ güçlü. Sosyal medyanın da bir etkisi var ancak sosyal medyayı politik kullananlar, oy kararlarını değiştirmiyorlar. Sosyal medyayı politik haberlere bakmak için kullanan bir kesim var. Bu sayı Türkiye’de birkaç milyon kişi. Sosyal medyanın sokaktan farklı olarak şöyle bir gücü var; bir anda Türkiye’nin her yerindeki binlerce kişiye ulaşabiliyor. Ancak sizi sosyal medyada takip eden kişiler, zaten var olan kitleniz. O yüzden sosyal medyaya atfedilen etki yanıltıcı, sanıldığı gibi bir etkisi yok. Çünkü sosyal medyada insanlar zaten fanı olduğu siyasi kişiyi takip ediyor ve onun yankı odasında, fikri değişmeyecek. A partisine oy veren biri kalkıp B partisine oy vermeyecek. Kitlenin fikrinin değişmesinde mitingler sokakta görünür olmak yani bildiğimiz o klasik yöntemler daha etkili. TikTok’un öyle sanıldığı gibi bir etkisi yok, çok abartılıyor. Anlık bir etki oluyor ve o anlık etki aynı hızla da sönüyor.”

‘DUYGUSAL TEMAS ÖNEMLİ’

Siyaset bilimci Prof. Dr. Tanju Tosun ise şu görüşleri paylaştı: “Yeni bilgi iletişim teknolojileri gündelik hayatın her alanını etkiliyor. Bunun içinde siyaset de var. Özellikle kampanyalarda sosyal medyanın öne çıktığını görüyoruz. Orta yaş ve üzeri seçmen daha çok ulusal kanalları seyretmeyi tercih ediyor, orta kuşak altı sosyal medya üzerindeki kampanyalara ilgili gösteriyor. Bir de insanlar boş zamanlarını miting meydanlarında partileri takip ederek geçirmek istemiyorlar. Fırsatını bulduklarını ellerindeki telefonla takip edebiliyorlar. Mitingler geçmişe oranla etkisini kaybetti. Ancak seçmenle yüz yüze gelmek daha etkili. Kapı kapı dolaşıp oy isteme, seçmenle duygusal temas kurulması açısından çok önemli. Ancak demografik yapıdaki değişim ve sosyal medyanın gelişmesi kaçınılmaz olarak siyasi aktörleri sosyal medyaya yönlendiriyor. Partilerin sahaya inmesi, sosyal medyadan daha önemli ve faydalı.”

BAKAN SOYLU ANKETLERDEKİ SON DURUMU AÇIKLADI

Katıldığı televizyon programında gündeme ilişkin gündeme ilişkin önemli açıklamalarda bulunan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, son anket sonuçlarıyla ilgili şu ifadeleri kullandı:

Herkes araştırma yapıyor. Her seçim esnasında şöyle günlük fotoğraf… Mesela der ki bence; ‘Bugün seçim olsa kime oy verirsiniz?’ dersiniz. Bugün seçim olsanın durumudur. Biz 15-20 gün sonra hangi tabloyla karşılaşacağımızı bilmeyiz, bilemeyiz. Allah korusun sizin de bizim de hesabını bilemediğimiz ekstrem bir durum söz konusu olabilir. Ama araştırmalar tam da günün hesabını verir. O gün sorulmuş oluyor. O soru 14 Mayıs’ta millete sorulmuş olacak zaten. 14 Mayıs’ta seçmen sandık başına gittiğinde o sorunun cevabını verecek.

Ama zamanı geriye alıp o soruyu bugün sorduğumuzda ortaya çıkan netice var. Netice açık. AK Parti’nin alacağı oy açık. Cumhurbaşkanımızın alacağı oy açık. Cumhur İttifakımızın alacağı o açık. Biz bugün 1. turda Allah’ın izniyle Cumhurbaşkanlığını alıyoruz. Yüzde 50’nin hemen biraz üzerinde 1-1,5 puanlık 50’nin üzerinde alıyoruz. Ama şunu net bir şekilde söyleyeyim. Biz bu farkı çok daha ileri bir noktaya taşıyabilecek adımların atılabileceğini, kampanyamızı öyle yürütebileceğimizi ve aynı zamanda da özellikle sayın Cumhurbaşkanımızın açıkladığı seçim beyannamesinin böyle bir sonuç oluşturacağını ve Türkiye geleceğinin ve Türkiye Yüzyılı’nın ortaya koyduğu Cumhur İttifakı ve sayın Cumhurbaşkanımız üçgeninde buluşabileceğine inanıyoruz.

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*