Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Şarjı en uzun giden telefonlar belli oldu! Bu telefonlar prizin yanından geçmiyor

DxOMark’ın paylaştığı güncel rapora göre, Honor Magic 7 Lite, Honor X9c ve Motorola Edge 60 Pro, 164 puanla şarj ömrü konusunda zirveyi paylaşıyor. Bu modeller, uzun kullanım süreleri ve optimize edilmiş şarj sistemleri sayesinde listede üst …

Avrupa’da satılan iPhone ve iPad’ler için etiket düzenlemesi

Apple’ın Avrupa özelinde aldığı kararlara bir yenisi daha eklendi. Avrupa Birliği’nde yürürlüğe giren yeni düzenlemeyle artık iPhone ve iPad kutularından enerji verimliliği etiketi de çıkacak.

Yunusemreli judocular Mardin biletini 19 madalya ile aldı

Yunusemre Belediyespor’un judocuları, Minikler Judo İl Birinciliğinde 19 madalya elde ederek Mardin’de yapılacak Türkiye Şampiyonası’na katılmaya hak kazandı.

Yapay zeka ‘çöp içerik’ treni hız kesmiyor: Yeni model ‘Mirage Studio’ ile sahte aktörler ve kolay video üretimi tartışma yarattı

‘İfade gücü yüksek’ ve ‘canlı gibi görünen aktörler’ vaat eden model, özellikle sosyal medya için ‘çöp içerik’ üretimini kolaylaştıracağı ve fikri mülkiyet sorunlarını artıracağı endişelerini beraberinde getirdi. Video üretimi alanındaki hızlı …

PlayStation yeni etkinliğini duyurdu

PlayStation State of Play etkinliğini duyurdu. Etkinlikte PlayStation 5’e gelecek oyunlar dışında farklı duyurular da yer alacak.

En güçlü roket: Starship 9’uncu kez test edildi 30 dakika sonra kontrolden çıktı

Milyarder iş adamı Musk’ın SpaceX şirketinin geliştirdiği Starship uzay roketi, 9’uncu uçuş testini yaptı. Test başladıktan 30 dakika sonra roketle bağlantı kesildi.